11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, stratejik planlamanın tanımını yaparak, perakendecilikte stratejik planlama faktörlerini açıklayabilir.
  • Perakendecilikte insan kaynakları yönetiminin önemini, insan kaynakları planlamasının ne şekide yapıldığını açıklayabilir.
  • Perakende sektörünün ana operasyonlarını açıklayabilir.
  • Perakendecilikte ürün politikalarını, türlerini ve önemini anlatabilir.
  • Perakendecilikte fiyatlandırma stratejilerini anlatabilir ve fiyatlandırmanın sektördeki önemini yorumlayabilir.
  • Perakendecilikte marka oluşturmanın önemini ve başarılı markaların stratejilerini anlatabilir ve yorumlayabilir.
  • Perakendecilikte kullanılan tutundurma stratejilerini açıklayabilir ve örneklerle yorumlayabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Perakende Operasyonlarına Giriş, Perakendecilikte Stratejik Planlama Berman and Evans Chapters 1,3 &13; Lovelock and Wirtz Chapter 1
2 Perakendecilikte Ürün Yönetimi ve Fiyatlandırma Berman and Evans Chapters 14 & 15 &16 & 17
3 Perakendecilikte Satın Alma Diamond and Pintel Chapters 8,9,10,11,14,15
4 Seminer 1: Perakendecilikte Satın Alma
5 Kategori Yönetimi Fowler & Goh Chapters 5&8
6 Ara Sınav
7 Perakendecilikte Tahminleme, Talep Öngörümlemesi ve Promosyon Yönetimi Levy & Weitz Chapter 12
8 The Beer Game
9 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi; Vaka Analizi ve Sunum Berman and Evans Chapter 11, Lovelock and Wirtz Chapter 11
10 Perakendecilikte Tutundurma ve Marka Stratejileri Berman and Evans Chapter 19, Diamond Chapter 18
11 Seminer 2: Perakendecilikte Tutundurma Stratejileri
12 Mağaza Tasarımı ve Görsel Ürün Yönetimi Levy & Weitz Chapter 17
13 Dönem Projesi Sunumları
14 Dönem Projesi Sunumları
15 .
16 .
Ders Kitabı Barry Berman and Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach (11/E), Prentice Hall 2010; Christopher H. Lovelock and Jochen Wirtz, Services Marketing (7/E), Prentice Hall, 2011; Jay Diamond and Gerald Pintel, Retail Buying (8/E), Prentice Hall, 2008; Michale Levy and Barton E. Weitz, Retailing Management (8/E), McGrawHill, 2012.
Önerilen Okumalar/Materyaller Uluslar arası Süreli Yayınlar (Journal of Retailing, International Journal of Retail and Distribution Management) ve HB vaka analizleri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
3
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
3
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010